انار میوه بهشتی

تلفن

9175575365

هشدار پلیس:

لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.

نام محصول
انار
محل
فارس - داراب
نام شهر یا روستا
داراب
نام فرد/شرکت
بختیاری
قیمت
25000 تومان در کیلو
نوع محصول
محصولات باغی

توضیحات کامل

انار میوه بهشتی و جایگاه تولید انار در داراب  : شرایط جغرافیایی و اقلیم مطلوب، استفاده از  گونه‌های مناسب همراه با مدیریت صحیح توسط باغداران در عرصه‌های تولید سبب به ثمر نشستن محصولی با کیفیت و بازار پسند شده است.

سطح زیر کشت باغات انار در شهرستان 945 هکتار است که این باغات در بخش‌های جنت، مرکزی و رستاق قراردارند، میوه انار بسته به رنگ پوست و دانه، طعم و مزه، زمان رسیدن، شرایط نگهداری و فرآوری به درجات و ارقام مختلف تقسیم می‌شود.

یکی از مناطق مهم تولید انار داراب منطقه تنگ طه در بخش جنت است که بهره‌برداران آن اهالی روستای نوایگان و از باغداران پیشرو شهرستان داراب هستند. منطقه مذکور بهره‌مند از ذخائر ژنتیکی ناب از درختان انار و خاستگاه بیشتر  گونه‌های مرغوب و مناسب است.

از ارقام تجاری و مرغوب انار داراب گونه حسین آقایی، اشکفتو، جزی، رباب، ملس سفید و ترش است.

متوسط عملکرد در باغات انار 35تن در هکتار است اما تولیدکننده  با راندمان  80تن در واحد سطح نیز در بین باغداران پیشرو دیده می‌شود.

میزان تولید انار در شهرستان داراب امسال  45 هزار تن بوده که در مقایسه با سال گذشته، تولید 37 هزار تن، رشد چشمگیری داشته است.   

بازارهای هدف محصول انار داراب شهرهای همجوار و استان‌های هرمزگان، کرمان، تهران و اصفهان است و میزان  قابل توجهی از این محصول نیز به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است .

مهم‌ترین مشکل انارکاران را بالا بودن هزینه‌های تولید نسبت به قیمت محصول است وعدم صادرات این میوه به خارج یکی از دلایلی است که سبب شده باغداران دارابی  بهره اقتصادی کمی داشته باشند.

انار داراب در استان فارس جایگاه پنجم را دارد و مبارزه بیولوژیک و تلفیقی و استفاده از سموم مجاز توسط باغداران سبب شده محصول انار شهرستان داراب در زمره محصولات سالم درجه‌بندی شود.

اگهی های مرتبط