خرما خاصویی با مزه منحصر به فرد

تلفن

9177617241

هشدار پلیس:

لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.

نام محصول
خرما
محل
هرمزگان - حاجی آباد
نام فرد/شرکت
قیمت
18000 تومان در کیلو
نوع محصول
محصولات باغی

توضیحات کامل

خرمای خاصویی با مزه منحصر به فرد (خرما خاصه) یا خرما آلویی در استان بوشهر که یکی از خرما خیزترین استان های ایران میباشد، (تنوع نخلستان ها و خرماهایی که در این استان برداشت میشود خود گواه این صحبت است.) کشت میشود. یکی از مشهورترین خرماهایی که در این استان برداشت میشود خرمای خاصویی است، در واقع خرما خاصویی در استان ها و شهرستان های دیگر هم کاشته میشود ولی نوع خرما خاصویی بوشهر شهرت بیشتر، و به عقیده برخی از کارشناسان کیفیت بهتری دارد.خرما خاصویی گونه ای از خرما است که در کوهپایه ها رشد میکند. به همین دلیل این خرما عمدتا در شهرستان هایی که در کوهپایه های زاگرس قرار گرفته اند مانند: شهر جم، عسلویه، فیروز آباد، قیروکازرون، کنگان، فراشبند و برخی دیگر از روستاهای این منطقه یافت میشود. تقریبا این نوع خرما در سایر مناطق دیگر از گونه های نادر شناخته میشود. این خرما، خاص این مناطق شناخته میشود و مرغوب ترین و با کیفیت ترین نوع خرما خاصویی در این استان، یعنی بوشهر پیدا میشود.

این خرما در زمانی که کاملا رسیده شود و یا به اصطلاح بپزد، به رنگ قهوه ای روشن دیده میشود، این خرما که به خرما خاصویی هم گاها شناخته میشود ریزترین نوع خرما در ایران و البته جهان است.

خرما خاصویی به دلیل عدم معرفی مناسب، آنچنان بین مردم جا نیفتاده بود و اخیرا فروش بیشتری داشته و ارزش این خرما برای بسیاری از مردم به اثبات رسیده است. تا جایی که برخی ان را خرما قندی هم می دانند.

در میان استان های ایران می توان مردم اصفهان را از بیشترین علاقمندان به این نوع خرما به شمار آورد. تا جایی که خرمای خاصویی در اصفهان فروش بسیار خوبی دارد. دلیل آن هم این است که این خرما هر چند قد و قامت ریزی دارد اما طعمی شبیه به خرما پیارم دارد که از خوش طعم ترین و دلنشین ترین طعم های  خرما در بین سایر خرما ها به حساب می آید.

خرمای خاصویی را در استان بوشهر و برخی دیگر از مناطق به نام خرما خاصه می شناسند. همچنین به نام خرما آلویی نیز شهرت دارد.

خرما خاصویی همانگونه که گفته شد شیره زیادی دارد. از شیره این خرما برای استفاده در بسیاری محصولات دیگر نیز استفاده میشود.

بصورت کلی شیره خرما خاصویی از محصولات جانبی این خرما به حساب می آید.

خاصویی از شیرین ترین خرماها است که البته شیرینی آن گلو را اذیت نمیکند. و بخاطر اندازه کوچکی که دارد، معمولا هر سه خرما خاصویی به اندازه یک واحد از دیگر خرماها به حساب می آید. هر چند توصیه می شود روزانه حدود ۵ عدد خرما مصرف شود ولی در مورد خرما خاصویی این تعداد را می توان تا ۱۵ عدد در روز هم افزایش داد.

در نظر داشته باشید که این خرما از خرماهایی با طبع گرم میباشد. به همین دلیل ممکن است برای برخی از افراد بخصوص کسانی که دارای طبع گرم و خشک هستند، زیاده روی در مصرف ان خیلی مناسب نباشد. اما افرادی که دارای طبع سودایی و سرد هستند میتوانند به راحتی با آوردن این خرما در برنامه غذایی خود طبع خود را تنظیم کنند.

خرما خاصه سهم زیادی از خرماهای صادراتی ایران را به خود اختصاص داده است. بخصوص در سال های اخیر و با تلاش برخی از شرکت ها به نام و مشهور، مانند شرکت تولیدی خرمای گیلدا (آتیه ارگ آتبین) که با تغییر در نوع بسته بندی و مکانیزه کردن فرآیندهای طبقه بندی و فروش توانسته اند خدمات ارزشمندی در راستای معرفی این خرما به بازارهای جهانی و فروش هر چه بیشتر این محصول ارائه کنند.

اگهی های مرتبط