خرما مرغوب پیارم

تلفن

9177617241

هشدار پلیس:

لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.

نام محصول
خرما
محل
هرمزگان - حاجی آباد
نام شهر یا روستا
هرمزگان
نام فرد/شرکت
آبسالان
قیمت
70000 تومان در کیلو
نوع محصول
محصولات باغی

توضیحات کامل

خرمای مرغوب پیارم در اثر بررسي ها نشان دهنده كيفيت منحصر بفرد خرماي صادراتي پيارم (Piyarom) دارد. در اولين جشنواره ' مغ مهرگان پيارم' در روستاي تزرج از توابع حاجي آباد هرمزگان افزود:مرغوبيت بالا، بازار پسندي خوب،قيمت مناسب واستقبال خريداران موجب شده تا شش شهرستان خرماخيز كشور نسبت به كشت رقم پيارم اقدام كنند.

آرزوئيه كرمان، ايرانشهر و سراوان سيستان و بلوچستان، جهرم فارس، شادگان خوزستان و برازجان بوشهر به عنوان شهرستان هاي كشت كننده خرماي رقم پيارم هستند.

زمينهاي زير كشت خرماي پيارم را در شهرستانهاي ذكر شده افزون بر صدها هكتار است.

سطح زير كشت خرماي پيارم در حاجي آباد هرمزگان نزديك به دو هزار هكتار عنوان شده كه شامل نيمي از نخلستانهاي اين شهرستان است.

مرغوب ترين خرماي پيارم در داخل و خارج از كشور با نام حاجي آباد هرمزگان شناخته مي شود.

اولين جشنواره خرماي پيارم با نام ' مغ مهرگان پيارم ' روز يكشنبه در روستاي گردشگري تزرج از توابع هرمزگان برگزارشد.

شهرستان 110هزارنفري حاجي آباد بعنوان قطب اصلي توليد خرماي پيارم در 165كيلومتري شمال بندرعباس مركز استان هرمزگان قرار دارد.

خرماي پيارم سرشار از مواد قندي، پروتييني و ساير مواد معدني و از ارزش غذايي بالايي برخوردار است كه به دليل تحمل زياد نخل آن در برابر شوري، در سطح وسيعي از حاجي آباد كشت مي شود.

خرمای پیارم که به عنوان خرمای مریمی و یا شکلات خرما نیز شناخته می شود. دارای طعم و ظاهر منحصر به فرد بوده و جزء یکی از لوکس ترین و گرانترین انواع خرما به حساب می آید که منحصرا در حاجی آباد هرمزگان تولید می شود.

خرمای پیارم در شهر حاجی آباد، شمالی ترین ناحیه استان هرمزگان، در جنوب ایران کشت می شود. شهرستان حاجی آباد در فاصله 100 کیلومتری شمال بندرعباس، مرکز استان هرمزگان واقع شده است و به واسطه تولید مرکبات بسیار معروف است. لازم به ذکر است در استان هرمزگان 40 نوع خرما تولید می شود که بیشترین سطح زیر کشت این استان به انواع خرمای پیارم، مردار سنگ، زرد و المهتری اختصاص دارد. خرمای پیارم محصول اختصاصی نخلستانهای حاجی آباد است و منحصرا در این منطقه و به صورت کاملا ارگانیک تولید می شود و در فرایند تولید آن از هیچ گونه ماده شیمیایی استفاده نشده است.

ویژگی ظاهری خرمای پیارم: خرمایی است بیضی شکل و بلند، با پوست نازک و تقریبا سیاه رنگ است.اندازه خرمای پیارم خدود 5-3 سانتی متر میباشد و بلندتر از سایر انواع خرما است.همچنین  به دلیل رطوبت کمتر از 15% خرمای نیمه خشک به حساب می آید.

بیشتر از 95% از خرمای پیارم در حاجی آباد استان هرمزگان تولید می شود.و درختان نخل این نمونه از خرما به طور معمول در در دامنه کوهستان رشد می کنند. و زمان برداشت محصول نیز شهریور ماه می باشد.

اگهی های مرتبط