خرما مضافتی معروفترین نوع خرما

تلفن

9131448257

هشدار پلیس:

لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.

نام محصول
خرما
محل
کرمان - بم
نام شهر یا روستا
بم
نام فرد/شرکت
باقر دامن افشار
قیمت
15000 تومان در کیلو
نوع محصول
محصولات باغی

توضیحات کامل

خرمای مضافتی معروفترین در ایران منسوب به خرمای شهرستان بم یا رطب مضافتی بم، یکی از محصولات خرمای ایران می‌باشد. این نوع خرما با توجه به رطوبت بالا، به عنوان خشکبار محسوب نمیشود. شرایط نگهداری آن در دمای بین -۵ تا +۵ درجه سانتی گراد می‌باشد.  خرمای مضافتی بم پوست مشکی، براق، نازک و صافی دارد.

پوست رطب مضافتی بم به راحتی قابل جدا شدن است. خرمای مضافتی بم شیره زیادی دارد.

 

چگونه مرغوب بودن این نوع خرما را تشخیص دهیم؟

برای تشخیص مرغوب بودن این خرما، به این شکل عمل کنید. هرچه میزان شیره یک خرما بیشتر باشد، کیفیت و درجه ی آن خرمای مضافتی بم هم بیشتر است.

وزن هر جعبه ی خرمای مضافتی بم، بدلیل شیره زیاد آن، بیش از ۱۰ کیلوگرم میباشد. خرمای مضافتی بم به دلیل وجود پتاسیم زیاد، برای درمان اسهال مفید است. نکته ای که هنگام استفاده از خرما باید مورد توجه قرار گیرد این است که، حتما قبل از مصرف به خوبی شسته شوند. زیرا وجود شیره که روی پوست خرما قرار میگیرد، چسبناک میشود. که موجب میشود هر نوع آلودگی را به خود جذب کند.

 

تفاوت رطب با خرما چیست؟

خرما چهار مرحله را طی می کند تا کاملا رسیده شود. مرحله سوم را رطب مینامند. در این مرحله، رطوبت محصول، زیاد، و قند آن کم میباشد.

برداشت محصول

برداشت محصول از سوی کارگران مرد، در سبدهایی که با برگ درخت خرما بافته شده، به صورت سنتی انجام میگیرد. محصول نیز، در زیر درخت توسط کارگران زن یا مرد جمع آوری میشود. هنگام جمع آوری، محصول خرما را در صندوقچه هایی از جنس پلاستیک و دارای منافذ تهویه، به سردخانه ها منتقل میکنند. حمل و نقل ۸۰ درصد خرمای مضافتی تولیدی، به وسیله کامیون یا وانت، به سردخانه های موجود در شهرستان بم برده میشود.

مشکلات عمده در این مرحله:

  • گرانی هزینه های حمل
  • ضایعات هنگام حمل محصول
  • بسته بندی نکردن
  • بارگیری و تخلیه مناسب خرما

میباشد. بسته بندی خرما یکی از خدمات مهم بازاریابی خرما به شمار می آید. این مرحله به طور معمول در سردخانه ها و به وسیله نیروی کار خانم انجام میگیرد. اندازه بسته ها از ۲۵۰ گرم تا ۱ کیلوگرم متغیر است. بسته بندیها از گوناگونی شکل و رنگ نیز برخوردارند.

بسته به اینکه خرما صادر شود یا به مصرف داخلی برسد. اندازه، شکل و جنس بسته بندیها با یکدیگر تفاوت دارد.

خرماهای صادراتی به طور معمول، مرغوبتر هستند. مشکل عمده گرانی هزینه بسته ها، نبود کارخانه های بهداشتی به همراه اصول درست بسته بندی و استاندارد در منطقه است

اگهی های مرتبط