خیار درختی یزد

تلفن

9133516433

هشدار پلیس:

لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.

نام محصول
خیار
محل
یزد - یزد
نام شهر یا روستا
یزد
نام فرد/شرکت
جعفری
قیمت
5500 تومان در کیلو
نوع محصول
محصولات زراعی

توضیحات کامل

خیار گلخانه ای یزد :

خیار یزدی .خیار گلخانه ای یزد طی سالهای اخیر شاهد روند رشد روز افزودن احداث واحدهای گلخانه ای در سراسر كشور هستیم . در واقع گلخانه به مثابه یك تكنولوژی جدید به شدت مورد پذیرش كشاورزان قرار گرفته است .

 

تولید در خارج از فصل ، امكان كنترل عوامل محیطی ، امكان كشت هر محصول در هر منطقه آب و هوایی ، كنترل آفات و بیماریها ، مصرف كمتر آب ،‌راندمان بالای تولید ،‌دوام محصول پس از برداشت ، قیمت بالاتر محصول برای فروش در خارج از فصل كشت محیط آزاد و مواردی از این دست مزایای این روش كشت هستند . و كشت گلخانه ای به دلیل همین مزایا امروزه به عنوان یكی از مهمترین و پیشرفته ترین شاخه های علوم كشاورزی نمود پیدا كرده است .

در حال حاضر بیش از ۱۵۰۰ هكتار گلخانه برای تولید محصولات مختلف در كشور احداث شده است و هر سال بر این مقدار افزوده میشود . عمده ترین محصول تولیدی گلخانهای ایران خیار گلخانه ای است كه بازار خوبی هم برای صادرات دارد و به دنبال آن صیفی جات دیگر نظیر گوجه فرنگی ، طالبی ،‌توت فرنگی ، فلفل دلمه ای ، لوبیا سبز و … نیز تولید می شوند و حتی پرورش موز و آناناس هم در برخی نقاط رواج یافته است ( شهرك هزار واحدی گلخانه ای رشت ) . تولید گلهای زینتی نیز از دیرباز در گلخانه های رایج بوده است و با توجه به پتانسیل خوب كشور ایران می رود كه به عنوان یكی از شاخه های مهم صادراتی كشور ظاهر شود . همچنین طی سالهای اخیر پرورش گیاهان داروئی نیز در برخی نقاط ( اطراف كرج ،‌یزد و اصفهان ) رواج یافته است . گیاهان داروئی نیز دارای راندمان بالای تولید در گلخانه و سودآوری بالائی هستند. خیار از تیره ی کدوئیان با نام علمی Cucumis sativus و نام انگلیسی Cucumber این سبزی محصول فصل گرم است و گیاه جوان ان به یخبندان حساسند. مانگین درجه حرارت روزانه برای رشد خیار بن ۱۸ تا ۲۴ درجه سانتیگراد مناسبترین است. خیار دارای پتاسیم بالایی است و باعث حل و کاهش اسید اوریک بدن ( بدن انسان خاصیتی دارد که می تواند خود را با تغییرات وفق دهد و اگر تغییرات بیش از حد باشه باعث می شه که بعضی از رفتار های طبیعی بدن دچار تغییر بشه اینجا یه بحثی وجود داره به نام محیط اسیدی و محیط بازی یا همون قلیایی که در بعضی موارد فرضا در دستگاه گوارش ممکنه که محیط اسیدی بشه که در اصطلاح میگن که فرد ترش کرده که غذا هایی که می تونن محیط را اسیدی کنن میشه از مواد گوشتی نام برد و مواد گیاهی نیز بیشتر خاصیت قلیایی یا همون بازی دارند که میتونن محیط رو قلیایی کنن که در صورت وجود محیط اسیدی حالت اسیدی کاهش پیدا میکنه ) می شود و برای رماتیسم- یرقان- رفع خارش پوست- رفع سردرد- رفع گرفتگی بینی و خرد کردن سنگ کلیه مناسب است.