سیب استخوانی سهندآوا

تلفن

9142425375

هشدار پلیس:

لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.

نام محصول
سیب
محل
آذربایجان شرقی - هشترود
نام شهر یا روستا
هشترود
نام فرد/شرکت
آشوری
قیمت
9500 تومان در کیلو
نوع محصول
محصولات باغی

توضیحات کامل

سیب استخوانی سهندآوا : آذربایجان شرقی جاده‌ای سبز رنگ در دامنه کوه سهند معروف به مسیر مُردی چایی (مودوچای) وجود دارد که از روستای "داش آتان" تا "کرده ده" امتداد داشته و قامت خمیده درختان مملو از سیب‌ سرخ و زرد از آن نمایان است.

 مودوچای در  شهرستان مراغه، از توابع آذربایجان شرقی واقع شده و جزو حوضه دریاچه ارومیه محسوب می‌شود.

منطقه‌ای که با ارتفاع ۱۶۰۰ متر از سطح دریا با بحران آب دست و پنجره نرم کرده و امکان توسعه را به تولیدکنندگان محصولات پرآب بر نمی‌دهد.

 

در جای جای این مسیر، درختان سبز رنگی مشاهده می‌شود که از سنگینی بار سیب‌های سرخ و طلایی قد خم کرده‌اند و یا کشاورزانی که محصول خود را در کنار جاده تلمبار کرده و در کنار ترازو به انتظار گوشه چشمی از مشتری نشسته‌اند. حجم بالایی از سیب‌های درجه سه که زیر درختان می‌افتند نیز در نقاطی با فاصله از جاده جمع آوری شده‌ و منتظر انتقال به کارخانه‌ها برای فراوری و تبدیل به آبمیوه و ... هستند.

ماشین‌های حمل بار و تراکتورهایی پر از سبدهای خالی و میوه دار، مسیر مودوچای را گذرگاه عبوری خود کرده و مشغول جابه جایی محصول باغداران تا سردخانه هستند. اغلب اهالی روستاهای این مسیر به خصوص جوانان ده در تکاپوی برداشت و انتقال محصولات هستند و تمام تلاش خود را برای یک لقمه نان انجام می‌دهند

اگهی های مرتبط