سیب باغات سمیرم متنوع و مرغوب

تلفن

9132753502

هشدار پلیس:

لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.

نام محصول
سیب
محل
اصفهان - سمیرم
نام شهر یا روستا
وردشت
نام فرد/شرکت
یعقوب رهنما
قیمت
9750 تومان در کیلو
نوع محصول
محصولات باغی

توضیحات کامل

سیب درختی یکی از مهمترین میوه های مناطق سردسیری و معتدله است که میوه تازه و فرآورده های آن بزرگترین تجارت جهانی را در بین میوه های باغی دارا می باشد .

       بی تردید سیب دارای خصوصیات غذایی بالایی می باشد از این رو در فرهنگ عامه معروف است که خوردن یک سیب در روز فرد را از مراجعه به پزشک دور می کند.

(An Apple  a day keeps the doctor away)

      بر طبق تاریخ مدون ، پرورش سیب در ایران از 3قرن پیش از میلاد مسیح معمول بوده و در گذشته سمبل علاقه و دوست داشتن بوده است و جوانان برای اظهار علاقه به محبوب از سیب استفاده می کردند.

 جایگاه ایران در تولید سیب درختی در جهان :

 کل تولید سیب درختی جهان در سال 1995 حدود 49.7 میلیون تن بوده که 58.2 درصد آن در 10 کشور تولید کننده اصلی محصولات باغی و مابقی در سایر کشورهای جهان تولید گردیده است . بالاترین میزان تولید سیب درختی به تربیب متعلق به چین (14 میلیون تن) ، آمریکا (5 میلیون تن ) و فرانسه (2.56 میلیون تن ) می باشد . جمهوری اسلامی ایران ششمین کشور تولید کننده سیب در جهان محسوب می شود .

میزان تولید این محصول در کشور در سال 1374(1995 میلادی ) حدود 2 میلیون تن بوده است که 4 درصد کل تولید سیب در جهان را تشکیل می دهد ، آمار نامه کشاورزی سال زراعی 80-79 حاکی از افزایش سطح زیر کشت و میزان تولید این محصول می باشد . این آمار نامه نشان می دهد ایزان با سطحی معادل 175350.3 هکتار میزان 2.352.360تن از تولید سیب درختی جهان را به خود اختصاص داده است که این امر نقش مهمی را در ایجاد اشتغال و اقتصاد کشاورزی مناطق وسیعی از میهن عزیزمان ایفا می نماید.

 جایگاه صادراتی سیب درختی ایران در جهان

 

     صادرات کالا مبین توان و امکانات تولید یک کشور در راستای تامین نیاز جهانی و تمهید لازم ارز برای تامین واردات در پیکره اقتصاد کلان یک کشور محسوب می شود. توسعه صادرات غیر نفتی متکی به ذخائر نفتی ایزان با گسترش صادرات بخش های دیگر اقتصادی چون بخش های دیگر اقتصادی چون بخش کشاورزی امکان پذیر می باشد . یکی از محصولات مطرحی باغی در بازار جهانی سیب درختی می باشد .

    کشور جمهوری اسلامی ایران با صادرات 566066 تن محصولات باغی رتبه پانزدهم را بین 231 کشور جهان دارا بوده و در حال حاضر با صادرات 317890 تن انواع سیب درختی در بین صادر کنندگان سیب رتبه ششم را دارا می باشد .

جایگاه فعلی کشور در بازارهای صادراتی ، به رغم واقع بودن کشور در منطقه خشک و بیابانی جهان و به رغم آنکه عامل آب در نظام کشاورزی کنونی عامل محدود کننده به شمار می آید ، نمایانگر ظرفیت های بالقوه ای است که میتوان آن را بر مبنای راهبرد توسعه صادرات غیر نفتی و از طریق بهره گیری از مزیت های نسبی تولید محصولات کشاورزی توسعه بخشید ، اگر چه آمارهای موجود بازگوی مجموعه ظرفیتهای بالفعل صادراتی کشور نیست ، اما همین ارقام موئد آن است که در صورت بکارگیری سیاست های تجاری مناسب تر ،امکانات چشمگیری برای کسب درآمدهای ارزی بیشتر ، از طریق افزایش صادرات محصولات کشاورزی منجمله سیب درختی در کشور وجود دارد.

 سیمای  سیب درختی در استان اصفهان

      برای اساس آمارنامه سال زراعی 81-80 سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ، از مجموع 58542 هکتار سطح زیر کشت محصولات دائمی استان ، 17690 هکتار آن به سیب درختی اختصاص دارد . نمودار توزیع سطح زیر کشت و میزان تولید سیب استانهای آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی ، خراسان و تهران از نظر سطح زیر کشت و میزان تولید در رتبه پنجم کشور می باشد و حدود 8 تا 10 درصد سطح زیر کشت و تولید سیب کشور مربوط به این استان است . شایان ذکر است با 15900 هکتار باغ بعنوان قطب تولید سیب درختی استان و شهرضا با 620 هکتار باغ سیب دومین شهرستان تولید کننده سیب درختی استان محسوب می گردد.

 سیمای سیب درختی شهرستان سیمرم

  سیب درختی یکی از مهمترین محصولات باغی شهرستان سمیرم می باشد ،بطوری که میتوان گفت اقتصاد منطقه متکی به تولید این محصول می باشد . طبق برآورد انجام شده در حدود 73.64درصد درآمد ناخالص محصولات آبی شهرستان به سیب درختی اختصاص دارد ، از آنجاکه عوامل اقلیمی و موقعیت جغرافیایی یکی از مهمترین عوامل تولید محسوب می شوند در ذیل به معرفی شهرستان سمیرم از نظر موفعیت جغرافیایی و شرایط اقلیمی می پردازیم .

اگهی های مرتبط