سیب زمینی اردبیل

تلفن

9027052290

هشدار پلیس:

لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.

نام محصول
سیب زمینی
محل
اردبیل - اردبیل
نام شهر یا روستا
اردبیل
نام فرد/شرکت
عباس زاده
قیمت
3400 تومان در کیلو
نوع محصول
محصولات زراعی

توضیحات کامل

 سیب زمینی اردبیل : امسال در ۲۱ هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی این استان سیب‌زمینی کشت شده و پیش‌بینی می‌شود که حدود ۸۵۰ هزار تن محصول  از مزارع استان استحصال شود.

اردبیل با تولید حدود ۲۰ درصد سیب‌زمینی کشور، مهم‌ترین قطب تولید این محصول در ایران محسوب می‌شود افزود: براساس برآوردها نیاز استان اردبیل به سیب‌زمینی حدود ۲۰۰ هزار تن است و مازاد آن به استان‌های دیگر و نیز به کشورهای جمهوری آذربایجان و روسیه صادر می‌شود.

 

میانگین تولید محصول سیب‌زمینی در هر هکتار از اراضی استان را ۳۷ تن است و به علت استفاده از آبیاری به روش نوار تیف و روش کاشت متفاوت با عرف منطقه به شیوه سه ردیف با ۲ نوار تیف و نیز جلوگیری از اتلاف سطح زمین، بالاترین میزان برداشت محصول سیب‌زمینی با ۷۰ تن در این استان به ثبت رسیده است.

 

کاشت محصول سیب‌زمینی در استان اردبیل از نخستین روزهای سال در فروردین ماه آغاز و برداشت محصول نیز پس از طی حدود ۲ ماه از فصل تابستان شروع شده و در اوایل پاییز به اتمام می‌رسد.

 

سیب‌زمینی تولید شده در استان اردبیل از لحاظ کیفیت، درصد ماده خشک، وجود کمترین میزان باقی مانده سموم و کود در جایگاه برتر کشور قرار داردو جزو محصول پاک به شمار می‌رود و از نظر کیفیت و کمیت قابل رقابت با سیب‌زمینی تولیدی کشورهای اروپایی است.

 

اگهی های مرتبط