سیب صادراتی اشنویه

تلفن

9376657049

هشدار پلیس:

لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.

نام محصول
سیب
محل
آذربایجان غربی - اشنویه
نام شهر یا روستا
اشنویه
نام فرد/شرکت
شمالی
قیمت
16500 تومان در کیلو
نوع محصول
محصولات باغی

توضیحات کامل

سیب صادراتی اشنویه : در جشنواره ملی سیب جهت شناساندن سیب و گیلاس این شهرستان و ایجاد فرصت‌های متناسب جهت سرمایه‌گذاری و رونق بازار فروش این محصولات خاص و مرغوب برگزار شد..

در همین راستا و برای معرفی این محصولات، کمیسیون اقتصادی برندسازی سیب اشنویه برای اولین بار در سطح این شهرستان در چند مرحله و با حضور تاجران داخلی و خارجی، فعالان اقتصادی ، ادارات مرتبط و صاحبان کارخانه‌ها به زودی برگزار خواهد شد که امید است تحولی اساسی در زمینه فروش محصولات مرغوب باغی این شهرستان ایجاد کند.

برنامه‌ریزی اساسی نیز جهت برگزاری کمیسیون برندسازی در این شهرستان صورت گرفته‌ است که افزایش صادرات سیب اشنویه و برندسازی آن، ایجاد درآمد پایدار و اشتغالزایی و هموار کردن مسیر صادرات سیب از مهمترین اهداف آن است که با حضور مهمانان داخلی و خارجی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

اشنویه رتبه دوم در تولید محصول سیب را در آذربایجان‌غربی داراست، و هم‌اکنون ۳۲ واحد سردخانه به ظرفیت ۱۰۰ هزار تن در این شهرستان وجود دارد که از این تعداد ۲۴ واحد به ظرفیت ۷۵ هزار تن پس از سال ۱۳۹۳ در این شهرستان احداث و به ظرفیت نگهداری میوه در این شهرستان افزوده شده ‌است.

سیب اشنویه از لحاظ کیفیت، محل پرورش و کمیت، توانایی تبدیل به برند ملی را دارد و باید در زمینه معرفی آن به بازارهای مختلف داخلی و خارجی اقدامات موثری صورت گیرد.

ارقام غالب سیب در این شهرستان را "رد" و "گلدن دلیشیز" است وهم‌اکنون بخشی از سیب تولیدی این شهرستان به دلیل کیفیت بالا و ماندگاری خوبی که دارد، علاوه بر سایر استان‌ها به کشورهای روسیه، گرجستان و پاکستان نیز صادر می‌شود. 

با ایجاد زنجیره‌های تولید اعم از جمع‌آوری، فرآوری و ایجاد صنایع تبدیلی، ضمن ایجاد ارزش افزوده برای تولیدکنندگان، فاصله قیمت تولید تا مصرف محصولات کشاورزی کم و کوتاه‌تر می‌شود.

شرایط ویژه آب و هوایی اشنویه در کنار دارا بودن باغات مختلف و ظرفیت بالای سردخانه‌ای، این شهرستان را به یکی از قطب‌های مهم باغداری آذربایجان‌غربی تبدیل کرده‌است.

امسال ۱۲۰ هزار تُن سیب از بیش از ۱۲ هزار هکتار از باغ‌های سیب این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف، صنایع تبدیلی و سردخانه‌ها می‌شود.

اشنویه دارای ۱۱ هزار هکتار باغات با تولید بیش از ۱۲۰ هزار تن سیب «رد» و «گلدن» و سایر ارقام ( ردمریکال ،گالا، گرانی اسمیت و فرانسه ) و ۴۰ هزار تن انواع میوه هسته‌دار شامل هلو، گیلاس، آلبالو، شلیل، آلوشابلون، زردآلو و گوجه است. 

اشنویه از جمله شهرستان‌های مرزی آذربایجان‌غربی است که با داشتن هزار و ۴۷۰ متر ارتفاع از سطح دریا یکی از مناطق حاصل‌خیز و مستعد جهت پرورش انواع محصولات کشاورزی به شمار می‌رود. 

شرایط ویژه آب و هوایی، اشنویه را به یکی از قطب‌های مهم باغداری آذربایجان‌غربی تبدیل کرده‌است به طوری که علاوه بر محصول با کیفیت سیب این شهرستان، محصول گیلاس آن نیز در داخل و خارج از کشور مشتریان فراوانی دارد.

اگهی های مرتبط