سیر تند همدان

تلفن

9199363221

هشدار پلیس:

لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.

نام محصول
سیر
محل
همدان - همدان
نام شهر یا روستا
همدان
نام فرد/شرکت
چراغی
قیمت
27000 تومان در کیلو
نوع محصول
محصولات زراعی

توضیحات کامل

سیر همدان؛ دُردانه‌ سفیدپوشی در بازار کشور است که این استان بیش از ۷۰ درصد سیر خشک کشور را تأمین می‌کند و نیازمند توجه بیشتر مسئولان استان در حوزه صادرات، نگه داری، بسته بندی و صنایع تبدیلی است در حالی که در این بخش‌ها با تواقصی مواجه هستیم.

 شاید برای هر یک از خوانندگان این گزارش پیش آمده باشد که در میوه‌فروشی در شرقی‌ترین نقطه کشور یا در نقطه دیگری از جنوب غربی ایران و سایر استانها با اتیکتی مواجه شده باشید که با فونت درشت و زیبا نوشته شده: ((سیر همدان موجود است))

در مورد مروارید سفید پوشی به نام سیر همدان است؛ دردانه‌ای پر ارزش و سرشار از خاصیت و فایده که عطروطعم بی‌نظیرش هوش از سر می‌برد و کیفیت و مرغوبیت کم‌نظیرش در جهان بی‌مثال است.

همدان در تولید سیر علی‌رغم رقبایی همچون گیلان، مازندران، خوزستان و زنجان که با وجود زمین‌های حاصلخیز، بارندگی و موقعیت جغرافیایی برتر از نقطه‌نظر کشاورزی، توجه و اهتمام زیاد مسئولان این استانها در رسیدگی به مشکلات کشاورزان، توزیع کود و بذر مناسب و کافی، نگه‌داری و خرید تضمینی این محصول از سیرکاران و با وجود سایر تمهیدات انجام گرفته از سوی این استانها، همچنان سیر همدان سالهاست رتبه اول تولید کمی و کیفی این محصول را از نوع خشک در کشور به خود اختصاص داده است.

استان همدان بخش اعظمی از سهم تولید سیر کشور را دارا است و روستای سولان در شهرستان همدان بیش از 60 درصد از تولید سیر استان را از آن خود کرده است.

سیر همدان گوشه چشم باریکی نیز به صادرات و بازارهای جهانی دوخته و در همین راستا در چند سال اخیر شاهد صادرات این محصول به کشورهای هم‌جواری نظیر عراق، گرجستان، ترکمنستان و سایر کشورهای جماهیر شوروی سابق( فدراسیون روسیه ) بوده‌ایم.

اگهی های مرتبط