ایده های کسب و کار در مکران بدون دغدغه مالی مورد حمایت قرار می‌گیرند

ایده های کسب و کار در مکران بدون دغدغه مالی مورد حمایت قرار می‌گیرند
14 بهمن 1399 دهقان مارکت

مدیرکل آموزش بهره‌برداران و مشاغل کشاورزی با اشاره به ارائه تسهیلات مالی قرض الحسنه به کسب و کار های منطقه مکران گفت: ایده های کسب و کار در منطقه بدون دغدغه مالی مورد حمایت قرار می‌گیرند.

مریم طهماسبی مدیرکل آموزش بهره‌برداران و مشاغل کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: با توجه به تکالیف قانونی پیش بینی شده در برنامه ششم توسعه و اهتمام مقام معظم رهبری در ابلاغ سیاست­های کلی نظام در برنامه ششم، مبنی بر محرومیت زدایی وتوسعه مناطق مکران، برنامه توسعه منطقه با رویکرد توسعه کسب و کارهای کشاورزی محور و کارآفرینانه در منطقه مکران مورد توجه جدی  قرار گرفت.

وی با اشاره به مهمترین اهداف ارائه این برنامه گفت: توسعه منطقه مکران با توجه به ظرفیت های بخش کشاورزی منطقه از طریق ارائه آموزش­های حرفه ای و شغلی، بهبود معیشت و افزایش ضریب ماندگاری ساکنین بومی در منطقه، کاهش فقر درآمدی و افزایش عدالت اجتماعی از طریق ارائه آموزش­های مهارتی، شناسایی، هدایت و مدیریت ظرفیت­های بومی و محلی در راستای توسعه پایدار کشاورزی و  روستایی از جمله  این اهداف است.                                                         

وی اضافه کرد: به منظور توسعه کسب و کارهای نوپا در منطقه، علاوه بر آموزش های تخصصی حوزه کشاورزی، آموزشهایی  با موضوعات ارتقا مهارتهای کسب و کار، کارآفرینی، شناخت بازار، برندسازی و... در حال انجام است تا علاقمندان با شناخت بازار و اصول مشتری مداری و بازاریابی به تولید بپردازند.