برداشت هلو و شلیل از باغ‌های مازندران آغاز شد

برداشت هلو و شلیل از باغ‌های مازندران آغاز شد
29 اردیبهشت 1400 دهقان مارکت

به گزارش ایرنا ، همه ساله در دوره گذر از فصل میوه پاییزی و زمستانی به میوه بهاری و تابستانی نه تنها کار و کاسبی میوه فروشی ها کساد می شود ، بلکه خریداران هم برای ورود میوه های بهاری روز شماری می کنند و در این فاصله اگر اهل خرید میوه های رنگارنگ خارجی نباشند ، باید در کنار سیب ، پرتقال و کیوی ، به نوبرانه هایی با قیمت گزاف و یا توت فرهنگی به عنوان تنها میوه زینت بخش بازار در ماه فروردین و اردیبهشت اکتفاء کنند.  

مازندران نخستین استان در کشور است که به خاطر شرایط آب و هوایی ، کار برداشت هلو و شیل را زودتر از سایر مناطق کشور آغاز می کند و به همین دلیل هم بازار میوه کشور با این ۲ میوه باغ های مازندران به استقبال میوه های بهاری و تابستانی می روند.

بررسی های خبرنگار ایرنا نشان می دهد که برداشت هلو و شلیل طی روزهای اخیر در شرق مازندران آغاز شده و باغداران با عبور از وضعیت عرضه نوبرانه ، در حال برداشت و عرضه انبوه ارقام زودرس این ۲ میوه بهاری هستند.

معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی مازندران روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما با تایید آغاز برداشت هلو و شلیل زودرس از باغ های استان ، پیش بینی کرد که امسال ۳۰۰ هزار تن محصول از باغ های این میوه های بهاری برداشت و به بازار عرضه شود.

حسین مولایی وضعیت تولید امسال میوه های هلو و شلیل را مناسب توصیف کرد و افزود : سطح باغ هلو و شلیل امسال در استان با پنج درصد افزایش نسبت به سال گذشته به حدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ هکتار رسیده است.