بهای خرید تضمینی گندم از سوی بانک‌های عامل به کشاورزان پرداخت شود

بهای خرید تضمینی گندم از سوی بانک‌های عامل به کشاورزان پرداخت شود
08 فروردین 1402 راضیه عبدی زاده

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان، نخستین جلسه شورای کشاورزی و ستاد برداشت استان در سال ۱۴۰۲ به ریاست علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان در روز سه شنبه مورخ ۸ فروردین ماه برگزار شد.

حسینی محراب در ابتدای این نشست در خصوص نگهداری گندم اظهار داشت: بسیاری از بیماری‌هایی که وارد آب و نان مردم می‌شود به وسیله گندم و ذرت وارداتی است؛ بنابراین از ورود گندم‌های بی‌کیفیت به سیلوها جلوگیری شود.

استاندار خوزستان با اشاره به واردات گندم بیان داشت: کنترل‌های لازم در مرزها برای واردات گندم صورت گیرد و ضعف‌های گذشته اصلاح شود؛ همچنین مدیران بخش‌های مربوطه برنامه لازم را برای نظارت بر این امر داشته باشند.

وی بر جلوگیری از قاچاق تأکید کرد و تصریح کرد: بانک‌های عامل به گونه‌ای عمل کنند که پس از خرید گندم، کشاورزان به حق خود برسند.

حسینی محراب افزود: مراقبت‌های بهداشتی و امنیتی مدنظر قرار گیرد و لیستی از تمهیدات نوشته شود تا ناظرین براساس آن عمل کنند.

استاندار خوزستان در پایان ابراز داشت: مراکز تحقیقاتی به میدان بیایند و برای نوع کشت و محصول نظر دهند؛ همچنین موارد دانش بنیان و پیشرفته جهت  افزایش بهره‌وری مدنظر قرار داده شود.