لیمو ترش جهرم

تلفن

9173072377

هشدار پلیس:

لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.

نام محصول
لیمو ترش
محل
فارس - جهرم
نام فرد/شرکت
قیمت
18000 تومان در کیلو
نوع محصول
محصولات باغی

توضیحات کامل

لیمو ترش جهرم : استان فارس اهالي اين ديار را وامي دارد كه در واپسين ماه تابستان و حتي چند روز پس از آمدن پاييز، اقدام به گرفتن آبليمو و ذخيره آن در خانه هاي خود كنند. استان فارس با تنوع اقليم، علاوه بر توليد محصولات زراعي، در عرصهٔ باغ ‌داري و توليد محصولات باغي خصوصاً مركبات جايگاهي ويژه در كشور دارد و در اين ميان شهرستان جهرم يكي از قطب‌هاي كشاورزي استان و كشور در حوزهٔ باغ ‌داري و توليد مركبات محسوب مي‌شود.
جهرم باغ ‌هاي بزرگي را در خود جاي داده و هر سال بخش عمده‌اي از نيازهاي داخلي و بازارهاي خارجي منطقه را با اين محصولات تأمين مي‌كند و ليموترش از محصولات سرآمد است.

** ميوه اي تعريفي است
از عمده‌ ترين محصولاتي كه در شهرستان جهرم توليد مي‌شود، ليموترش است. محصولي كه روند درخواست براي آن مسيري رو به رشد را طي كرده و همواره از پرطرفدارترين توليدات باغي بوده است.
جهرم را مي‌توان قطب توليد ليموي كشور نيز دانست و آمارهاي سال‌هاي گذشته بيانگر اين است كه شهرستان جهرم حدود 35 درصد از مصرف كل كشور را در اين بخش تأمين مي‌كند.
ليموي جهرم از گذشته معروف بوده است، مثلاً حاج سياح از سفرنامه‌ نويسان مشهور دورهٔ قاجاريه در سفرنامهٔ خود ليموي جهرم را «ميوه‌اي تعريف‌ كردني» توصيف كرده است

اگهی های مرتبط