چرا باید از یک مشاور کشاورز در کشت خود استفاده نماییم؟

چرا باید از یک مشاور کشاورز در کشت خود استفاده نماییم؟
21 خرداد 1401 محدثه جهانی فرد

 

 

ما انسان ها هنگام بروز هر عارضه ای که برایمان اتفاق می افتد به یک متخصص که در آن زمینه تجربه و دانش بالایی دارد مراجعه می‌کنیم تا بتوانیم به بهترین شکل ممکن با آن عارضه رو به رو شویم. در مورد گیاهان، زمین­‌های کشاورزی و باغات نیز همین امر صدق می­کند. مشاوران و کارشناسان کشاورزی در حقیقت متخصصانی هستند که با دانش بالا و تجربه خود می­توانند به خوبی مشکلات گیاهان را شناسایی کنند و با تجویزی مناسب، باعث به وجود آمدن بهترین نتیجه برای کشاورز باشند.

گر چه ممکن است افرادی بدون دانش و تجربه کافی اقدام به فعالیت‌­هایی از جمله کوددهی و یا سم‌پاشی کنند، اما در این حالت رسیدن به یک نتیجه مطلوب با شانس کمتری مواجه است. کارشناسان حرفه‌­ای با شناخت خاک زمین، آب و هوای منطقه و نوع گیاه به خوبی می‌­توانند مانند یک پزشک تجویزی کنند که بهترین نتیجه در کوتاه‌ترین زمان به دست آید.

بنا بر دلایل بالا و نیاز باغداران و کشاورزان به کارشناس، و با توجه به اینکه شناسایی عارضه و پرداخت صحیح نسبت به آن می‌­تواند محصولات بسیار بهتری به ارمغان بیاورد، ضرورت مشورت با کارشناس مرتبط با حوزه شما را آشکار می­کند.

 

 

دهقان‌مارکت از شما دعوت می­کند از کارشناسان با صلاحیت کافی بهره­‌مند شوید. به طور مثال سازمان نظام مهندسی کشاورزی کشور هر ساله مهندسان وکارشناسان با تجربه حوزه کشاورزی را رتبه‌بندی کرده و به مجموعه­‌های مرتبط با کشاورزی معرفی می‌­نماید. همچنین چند مشاور کشاورز با مجموعه دهقان­‌مارکت همکاری می‌­نمایند که شما می­توانید با ارتباط با دفتر مرکزی راهنمایی‌­­های بیشتری دریافت نمایید.